Translate

mandag 7. januar 2013

The Biggest Loser, hjemmelagd burger og date med ergometersykkel

Ja, overskriften sier vel seg selv hva kvelden har gått til ;D

Det startet med at jeg i lunsjen på jobb begynte å skrive en handleliste over hva jeg skulle ha på butikken, helst for mesteparten av uka. Gjorde noen veldig gode og sunne kjøp, blant annet:

3 bokser mager CC
1 stort beger med Yoplait dobbel 0% blåbær
1 pakke med grove pitabrød
Egg
Tomater
Løk 
1 pose med soya "kjøttdeig". (bestemt meg for å teste det ut)
Fullkorn spagetti
Krydder
1 kurv jordbær
2 X 250g kokt skinke
1 pakke gulost lett Synnøve Finden
1 stor pose med klementiner


Kom hjem og lagde en fantastisk nydelig hjemmelagd burger




 Dette ble middagen:

Burgeren
90g kyllingkjøttdeig
10g løk
1/2 chili
1 fullkorn polarbrød

Tilbehør
90g aspargesbønner
Et par skiver tomater
Litt Idun ketchup (uten tilsatt sukker) og bod sennep

Totalt ca 325 kalorier

(syns egentlig det ble litt lite kalorier for å være middag, så neste gang blir det enten mere kjøtt eller tilbehør)

Kjøpte inn fullkorn polarbrød istedenfor grove hamburgerbrød. Dette gjorde jeg bevisst med tanke på at 1 polarbrød er mindre volum enn et helt hamburgerbrød og da sparer jeg kalorier, pluss jeg syns det er mer smak og bedre smak i polarbrødet.

*

I går var det premiere på den nye sesongen av The Biggest Loser og jeg elsker det programmet. Blir alltid inspirert til å trene og tenke i nye baner av det showet.
Så jeg satte meg på ergometersykkelen og satte på episoden.

Ble en grei treningsøkt for å si det sånn, svetten rant som bare det! Fikk også trent litt styrke på arma med noen vektballer jeg har mens jeg syklet.



Det ble 60 minutter og 16,63 km :)
Avg hr: 159
Max hr: 188

Kalorier forbrent: 595 :)

I bunn og grunn har det vært en veldig bra ettemiddag/kveld.

(Til tross for at jeg ikke sovnet før kl 5 i natt og fikk kun 3 timer søvn. Bedre lykke i natt! Vurderer å ta det opp med legen på onsdag og få noen tips....)

2 kommentarer:

  1. Du må teste ut Quorn farse også, veldig godt. Jeg har servert det til gjester når jeg har hatt taco og de har ikke merket at det ikke var karbonadedeig før jeg sa det. ;)

    Veldig greit å ha liggende i fryseren i tilfelle man får besøk av veggiesmennesker.

    SvarSlett
  2. Det er faktisk den jeg har kjøpt...hehe... vet ikke hvordan jeg kom over det, men fant en eller annen artikkel om sånn erstatning for kjøtt. Fant denne Quorn farsen på Meny og trodde det var soya. Gleder meg til å prøve den en dag :) Leste også at det er mange som ikke smaker forskjellen.
    Pluss det er deilig å ha litt god samvittighet etter en middag. Ikke det at jeg spiser så veldig mye kjøtt egentlig, men bare fint å kunne erstatte det innimellom :)

    SvarSlett