Translate

lørdag 5. januar 2013

Hva eller hvem inspirerer deg?

Hva eller hvem inspirerer deg til å tenke annerledes?

Hva eller hvem inspirerer deg til å være mer positiv?

Hva eller hvem inspirerer deg til å være en bedre deg?

Hva eller hvem inspirerer deg til å bli motivert i hverdagen til å nå dine mål?

Hva eller hvem inspirerer deg til å hjelpe andre?

Hva eller hvem inspirerer deg til å se lyset istedenfor mørket?

Hva eller hvem inspirerer deg til å ta de rette valgene?

Hva eller hvem inspirerer deg til å rett og slett være et bedre medmenneske?

*

For meg er dette mennesker som gjør sitt beste for å takle livets motgang og gjør sitt aller beste i forhold til  livssituasjonen de er oppi på en egen, unik måte.






Grunnen til disse tankene er dette:
Det var en kunde, en ung kvinne, som kom innom jobben i dag og hele utseendet hennes tilsa at hun har kreft og blir behandlet for dette. Jeg så at hun var syk og følte umiddelbart synd på henne. Men når hun gikk fra meg husker jeg mest av alt det store smilet hennes og det gode motet hennes. Hele auraen hennes tilsa at hun var en god person og at hun ikke ville kaste bort dyrebar tid på å være negativ. Og når hun lo, lo hun med hele sjelen og du kunne se at hun oppriktig var i et godt humør så godt det lot seg gjøre.




Det fikk meg til å tenke på hvor sjeldent man egentlig verdsetter god helse og det at man har det bra, men heller velger å fokuserer på de usle, små filleproblemene man har i hverdagen.

 *

Jeg vet at hvis jeg en dag skulle blitt ordentlig-ordentlig syk ville de problemene jeg har i dag ikke ha en eneste betydning og de kunne ikke målt seg mot det som kan kalles virkelige problemer.

Jeg er jo takknemlig for det jeg har og de jeg har rundt meg, må bare prøve hardere hver dag på å få fokuset på dette.

*

Kan jo prøve å innføre en dag i uka hvor jeg ikke skal være negativ i det hele tatt? Ikke ovenfor andre og ikke ovenfor meg selv.
Da passer ihvertfall dette ordtak: Har du ikke noe pent å si, så la vær å si det.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar