Translate

søndag 6. januar 2013

Søndagsmat

Da sola nok en gang bestemte seg for å ikke dukke opp ble dagen for det meste blitt prioritert til rydding og vasking i heimen.

Dagen fikk egentlig en relativ sen start, da jeg sov rimelig hardt når samboeren min vekket meg kl 12.45(!) Sov i nesten 12 timer.... uff og huff...

Startet dagen med en nam-nam frokost:


2 skiver med Fedon fullkornsbrød
2 skiver kokt skinke
Løk
2 skiver gullost lett Synnøve

Totalt 242 kalorier

*

Etter noen timer med ryddesjau og en lettere lunsj imellom slagene var det tid for å kokkelere med middag.

 Begynte med å steke karbonadedeigen 

 Kuttet opp 2/3 av en løk og hadde oppi litt saus fra hakkede tomater i en kasserolle med løken. Dette for å få bort mye av den sterke syra fra løken. Den syra er ikke bra for magen min..

Hadde oppi resten av boksen med hakkede tomater sammen med løken

 3 ts chili paste for å få den sterk og for forbrenningen. Pluss har en samboer som har blitt forkjøla og sterk mat er bra for nesa :) 

 Lot blandingen koke litt før jeg hadde oppi karbonadedeigen. Dette for å få bort litt av væsken.

 Kokte opp fullkorn spagetti

Dette ble middagen, den var gooooood og sunn :)


150g fullkorn spagetti
ca 200g karbonadedeig
ca 200g hakkede tomater
ca 150g løk
chili paste

Totalt ca 506 kalorier

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar