Translate

tirsdag 8. januar 2013

Lavkarbobrødbaking i bilder

Siden de ikke hadde Fedon-brødet i butikken i går måtte jeg ty til en blanding jeg har i skapet til "nødtilfeller". Det er veldig godt, men det er det ekstra orket å stå å lage det som ofte gjør at jeg pleier å kjøpe et ferdigbrød. Rett og slett latskap fra min side ;p


Uansett, her er prosessen og resultatet:

Dette er en blanding av merket Møllerens.

Innholdsfortegnelsen. Sukkerartene er relativt lave, noe som er bra for meg.

Ha blandingen oppi en bolle med 4 dl vann og 3 SS nøytral olje

Dette er oljen jeg bruker

Bland det hele godt med en håndmikser.
Det trengs ingen heving.
Jeg har tidligere pleid å ha i noen ekstra ting, som f.eks
grovhakket soltørka tomater eller mandler. Men denne gangen
var jeg tom for dette.

Ta frem en brødform og ha bakepapir oppi, 
dette for at ikke blandingen skal feste seg til formen.

Jeg bruker denne. Da trenger jeg bare å klippe den litt til, enkelt og greit.

Ha blandingen oppi formen

Sett dette så midt i ovnen på en rist

På 180 grader. La det stå i 60 minutter

Og vips, du har et nybakt, ferskt og sunt lavkarbobrød!

*

Bestemte meg for å forhåndslage og veie opp matpakken til i morgen. Og da selvsagt benytte meg av det nystekte brødet :)
Skal til legen på morgningen og skal ikke spise noe før jeg kommer dit. Dvs at frokosten utgår til en viss grad og det blir prioritert mer mat til lunsj.

Lunsj


77g brød/3 skiver
1 egg
84g tomat
51g agurk
82g jordbær

Totalt 285 kalorier


Kveldsmat



33g brød
1 egg
74g jordbær
103g CC
70g klementin

Totalt 284 kalorier

(Sov forresten som en stein i natt :) tror det kom av sykkeltreningen jeg hadde tidligere på ettermiddag. Fikk 8 gode timer søvn, jippi! )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar