Translate

søndag 30. desember 2012

Uke 51: vekt og blodsukker = resultatet av julen

Forrige søndag veide jeg 65 kg og jeg hadde egentlig ikke planer om å spise bare sunt i julen, men å kose meg litt med det jeg liker. Julemat er ikke det beste jeg vet og forsynte meg derfor heller ikke 2 ganger. Men det ble litt sjokolade her og twist der og jeg hadde ingen dårlig samvittighet for det.

2 juledag veide jeg meg og vekten viste overraskende 63,6 kg.. Men jeg VET at kroppen prøver å justere seg nå etter vekttapet så jeg godtok ikke helt at det var det endelige tallet. Veide meg i dag tidlig og da havnet jeg på 64,2 kg :) Jeg kan ikke helt forklare den forskjellen, men jeg aksepterer det. Tror kanskje at det kan ha noe med lettbrus å gjøre når jeg tenker meg om. I jula drakk jeg nesten bare vann, og brus kun til middagene. Etter at jeg kom hjem igjen har det så og si bare blitt lettbrus. Kanskje verdt å prøve ut den teorien? Drikke brus kun til middag og/eller bare i helgene? 

Målte blodsukkeret og det var på 5,8.


Jeg spiste en del klementiner sent i går kveld og tror kanskje det kan være årsaken til at det var såpass høyt. Har heller ikke beveget meg så mye de 2 siste dagene og det er nok en viktig ting for å holde blodsukkeret jevnt. Men så lenge det holde seg under 7 så er det ihvertfall ikke for høyt :)

*unnskyldningen for å ikke trene er at det har vært dårlig vær (selv om jeg har gode klær) og treningssenteret har stengt tidligere enn normalt (jeg har kanskje sovet for lenge til å rekke det)* deilig å bare ta det helt med ro innimellom også* :D

Gir meg selv en klapp på skulderen for en vel overstått prøvelse som jeg har bestått: julen ble ikke et eneste stort spiseorgie og jeg klarte å begrense meg!

2 kommentarer:

  1. Mandag til fredag er det vann. Lørdag og søndag kan du drikke hva du vil men maks en stor flaske(det er lov med vanlig og ikke lettbrus når man drikker så sjelden og lite). :)

    Bra du har et fornuftig syn på vekta, det viktigste er tross alt "blodprøver" og det du ser i speilet. Selv satser jeg på en frisk kropp i 2013, så da skal jeg også ned i vekt igjen. Gleder meg :)

    Har du vurdert å flytte bloggen til blogg.no? Der får man nemlig beskjed når andre svarer på kommentarene. Så slipper man å virke overlegen ;)

    SvarSlett
  2. Skal absolutt teste ut det med brusen etter nyttår og se om det har noen virkning på kroppen.

    Jeg håper og satser også på en frisk kropp i 2013, og det å føle meg bra i mitt eget skinn. Syns ikke det er bra for noen å føle seg uvel i sin egen kroppen når de har passert 30 år.. Det er da man skal være fornøyd med den man er og heller forbedre seg over tid :)

    Når du sier flytte bloggen over til blogg.no, da må jeg starte en ny blogg, ikke sant?

    SvarSlett