Translate

lørdag 29. desember 2012

Fremtidige innlegg

Har tenkt litt i det siste over hva slags og hvilke type innlegg jeg har lyst til å skrive.
For meg handler hverdagen min mest om mat, trening, vekt og fortiden. Ikke klær og mote eller rosa bamser. Bloggen min handler mest om de negative tanker jeg har lyst til å snu til positive og oppløftende tanker.

 Jeg har lyst til å fundere og eksperimentere med tankene på hvorfor jeg er her jeg er nå:

# Hvorfor jeg utviklet meg til akkurat meg og hva jeg kan gjøre for å bli en bedre og lettere-til-sinns meg.

# Hvorfor ting har blitt som de har blitt og hva jeg kan gjøre for å forandre på den usunne adferden.

# Hvilke handlinger jeg har måtte gjøre og mennesker jeg må ha brutt kontakten med for å få det bedre med meg selv. Blod er ikke alltid tykkere enn vann. Familie er ikke alt, venner kan være mer. Hvorfor skal man beholde negative mennesker som får frem det verste i deg bare fordi det er familie? (Pappa....)

# At jeg har byttet ut en avhengighet med en annen flere ganger og at dette kan ha noe med arv og oppvekst å gjøre. You become what you see, you live what you learn?

# Hvorfor må jeg ha en avhengighet for å føle meg "bra" innvendig i en kort periode?

# Hva skjer hvis jeg ikke har en avhengighet?

# Hvordan veien har vært de siste årene for å få det bedre med meg selv, for det har blitt bedre og lettere med årene. Så lenge man kan legge ting bak seg og lære det å se fremover. Innimellom er det greit å se seg over skulderen på det som en gang var og virkelig se at ting har blitt bedre.

Kanskje andre kan lære av mine erfaringer (jeg velger å si erfaringer og ikke feil) og ta de rette valgene fra starten av.

Dette er ting jeg vil skrive om. Være ærlig. Sårbar. Naken.

Jeg er innstilt på å gjøre 2013 til et mine beste år, både fysisk og psykisk! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar