Translate

lørdag 1. desember 2012

Blir DU med på utfordringen?



Det sies at man skal gå 10.000 skritt HVER dag. Jeg personlig syns det høres alt for mye ut!

De siste 2 dagene jeg har trent har jeg gått 6,5 km på tredemølla og til og fra trening med skrittelleren på, Det vil si til sammen 7,5 km og da har jeg bare kommet opp i nærmere 9500 skritt... Skal jeg være nødt til å gå 8 km hver dag for at det lissom skal være en helsegevinst for meg?? NEI!



Derfor har jeg en utfordring som er mer realistisk:

7.000 skritt hver dag, eller totalt 49.000 skritt i uka.

Det betyr at man hvis man en dag går mindre enn 7.000 skritt, tar man det igjen en annen dag. I mitt tilfelle satser jeg mest på lørdager og/eller søndager på å ha flest skritt for da jobber jeg ikke.
La oss si at tirsdag går jeg bare 6.000 skritt, da må jeg ha 8.000 skritt en annen dag osv osv.
Jeg vet ikke helt hvordan vi gjør det hvis vi trener andre former, f.eks sykling, men det kan vi ta senere hvis vi blir flere.




Høres dette realistisk ut og er det noen som er med på å ta utfordringen?
Vi kan oppmuntre hverandre og "rapportere" her på bloggen daglig eller en fast dag i uka :)



Fordeler:

  • Dette gjør at du kan forebygge en del sykdommer, som f.eks diabetes 2, hjerte-og karsykdommer, høyt blodtrykk ol.
  • Man får inn en rutine som gjør at du vil åpne dine 30 minutter med trim hver dag.
  • Bedre selvtillit og selvfølelse av å ha oppnådd noe positivt
  • Vektnedgang :)

Du trenger kun en skritteller og de kan du få tak i billig mange plasser. Hos Clas Ohlson kjøpte jeg min for bare 49,-



I dag hadde jeg totalt 12017 skritt, dette var inkludert treningen og shoppingrunden i byen på et par timer.


Gi beskjed hvis noen vil være med på denne utfordringen, hadde vært gøy å vært flere som testet ut dette :D

1 kommentar:

  1. Helt enig med deg. 10.000 skritt høres jo helt sykt ut. Du går veldig mye, så ikke heng deg opp i det. Bare man er i aktivitet, så tror jeg at det er det viktigste :)

    SvarSlett