Translate

onsdag 28. november 2012

Tips - Roede-metoden

Tenkte jeg skulle dele et lite tips med dere som kanskje sliter med å gå ned i vekt.

Jeg har jo siden 1 juni drevet med vektnedgang på egenhånd, men i oktober følte jeg for litt "ekstra" hjelp. Var redd for at ting skulle gå galt igjen og fikk et tips av bedriftslegen i 2011 om å registrere meg på Grete Roede. På det tidspunktet var jeg såpass lat på den fronten at jeg droppet å følge rådet, men i oktober bestemte jeg med for å prøve det ut.


Hva hadde jeg å tape på å gjøre det?  Det er gratis å registrere seg og der har man full kontroll over hvor mange kalorier man får i seg. Jeg fant fort ut at jeg faktisk spiser for lite. Siden anbefaler 1600 kcal per dag, man det er hva den "regner" ut for alle som registrerer seg gratis og ikke blir betalende medlem.
Jeg ligger på mellom 1200 og 1400 kcal. Den første dagen jeg la inn alt jeg hadde spist (og hadde planer om å spise) havnet jeg på kun 900 kcal! ALT FOR LITE!!
Nå følger jeg siden så og si slavisk, og registrerer ALT jeg spiser. Kjøpte meg en digital matvekt og veier alt slik at det blir riktig. Enkelte matvarer blir man veldig overrasket over hvor mye kcal det er i, mens i det store og hele er det utrolig hvor MYE man faktisk skal trykke i seg for å nå opp i riktig mengde kcal per dag.


Slik jeg har forstått det handler det om å spise ren, sunn og relativ mye mat. Jeg bryr meg mest om at jeg skal havne oppi riktig kalorimengde hver dag. Dette gjør at du faktisk kan nyte litt av favorittmaten din innimellom, så lenge du holder deg innenfor summen av kalorier. 
Hittil har jeg gått ned 3,3 kg siden jeg startet med Roede-metoden.

Ønsker du å prøve ut det samme kan du finne nettsiden her. Hva har du å tape? Ingen forpliktelser, kun ovenfor deg selv.

Test det ut i dag og ta kontroll over vekten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar