Translate

søndag 25. november 2012

Foreldre og refleks - jeg skjønner meg ikke på tankegangen!


Jeg har ikke barn og har ingen planer om å få det. Det er mitt valg, det er samboeren sitt valg.
MEN (dette er et stort men) jeg syns allikevel det er sjokkerende når en mor eller far går med barnet sitt i barnevogn uten NOEN form for refleks, verken på seg selv eller på barnevognen og alt går i svart. Hvordan i alle dager skal du bli sett når det er mørkt?? I tillegg har de en tendens til å gå over veien uten at det er grønn mann eller at biler stopper opp for dem... Dumme,dumme folk! Du har båret på dette barnet i ca 9 måneder og behandlet det som det dyreste du har i livet. Men når barnet er født gidder du/dere ikke engang å gå til innkjøp av refleks for å være mer synlig for bilister og syklister i mørket?? Jeg har funnet en løsning for deg:



Er ikke barnet ditt verdt 79,-? Jeg som ikke har barn har faktisk funnet dette før deg, noe du i utgangspunktet burde tenkt på før meg. Det er barnet ditt som trenger det, ikke jeg.

Nå kan du selv velge hva du skal gjør, for jeg personlig er lei av å se på hensynsløse og dumme foreldre som ikke gidder å bry seg om sikkerheten til barnet sitt.

PS. Jeg har funnet et par andre bloggere som deler noen av de samme meningene mine om denne saken:

Blogg 1
Blogg 2
Blogg 3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar