Translate

tirsdag 26. mars 2013

Veien til Gaustatoppen - innkjøp av bekledning

Jeg har i en god stund vært på utkikk etter en bukse jeg kan bruke både til å gå opp Gaustatoppen og til vanlig turbruk på våren og høsten. Har leita mye rundt på nettet og må si at jeg syns dette er veldig vanskelig. Ikke har jeg flere tusen å bruke på en super-duper-helt-rå-bukse, så å gå i en butikk tror jeg ikke ville hjulpet, da blir man som regel bare anbefalt de dyreste produktene eller møter på uerfarne ansatte som ikke vet hva de prater om. Nei, jeg prøver ikke å ta alle under samme kam, men er den oppfatningen jeg har fått de siste gangene i sportsbutikker.

Har søkt om råd og tips på fjellforum.no, men etter at alle egentlig hadde forskjellige meninger og de fleste mente at jeg burde prøve meg frem endte jeg opp med en bukse jeg hadde tittet på lenge.

Dette bildet er lånt av outnorth.no

 Foran 

Bak

 Størrelse 40(!!!!), i fjor sommer var jeg 46/48. Oh happy day :)



Jeg kjøpte den hos Outnorth, linken finner du her. Merket er Haglöfs og
 produktnavnet er Rugged Q Mountain Pant.

Den er vindresistent, vannavstøtende, har to glidelåser bak på lårene som gjør at det er mulig å lufte hvis det blir varmt, gode lommer, muligheten for å stramme nede ved bena (er et must siden jeg er kortvokst), forsterkninger i knær, på rumpa og nederst på bena.

Jeg har som tidligere sagt aldri gått opp et fjell og vet ikke helt hva jeg kan/skal forvente meg egentlig. Har lest at gradene nederst ved fjellet er ca 20+ i juli, mens hvis det blåser kan det være ned mot 5+ på toppen.
Jeg har derfor tatt litt forhåndsregler og sett på shortser itillegg som jeg kan starte med på turen og eventuelt ta på turbuksa ettersom det blir kaldere.

Har sett på en shorts på Stormberg.no en stund nå og jeg har tidligere hatt buksa i samme type, den var jeg fornøyd med, men den kan jeg ikke bruke lenger da den er ubrukelig stor nå. 
Har ikke kjøpt den de gangene jeg har vært innom siden jeg ikke har funnet noe annet jeg har hatt behov for akkurat der og da. Men når jeg var innom nettsiden forrige uke fant jeg ut (til min fordel) at shortsen var satt ned til halv pris og i tillegg var den noen overdeler jeg kunne tenke meg som også var på tilbud.

Dette bildet er lånt av stormberg.no

 Foran

Bak


Linken finner du her. Produktnavnet er Parken D Shorts.

Den er noe forhøyet bak og har beltehemper. I tillegg er det mulighet for å stramme inn i sidene, noe som gjør at det kanskje ikke er nødvendig med belte.

Dette er overdelene jeg kjøpte, det er av samme type produkt. Den eneste forskjellen er at den ene har korte armer, den andre lange armer.

Dette bildet er lånt av stormberg.no

 Foran
Bak

Linken finner du her. Produktnavnet er Spinn D sømløs t-skjorte.

Dette bildet er lånt av stormberg.no

 Foran

 Bak

 Under armene

Størrelse S/M! Det er spandex-stoff, men jeg måtte bare "skryte" litt ;)

Linken finner du her. Produktnavnet er Spinn D sømløs genser.

Slik omtaler Stormberg disse 2 produktene:

Spinn genser er i et strikket superundertøysmateriale i 65% Meryl® Skinlife, 27% polyamide og 8% spandex. Trådene er behandlet med Skinlife som er bakteriekontrollerende, og vil derfor hindre lukt, samt at kroppens naturlige bakteriebalanse opprettholdes. Genseren har god fukttransport og tørker raskt. Undertøyet er også sømløst, noe som hindrer ubehagelig friksjon.

Tror disse overdelene også kan ha god nytte under styrketrening og turer til våren, utrolig behagelig å ha på :)

2 kommentarer:

  1. Hei :)
    Ikke så mange ukene siden jeg oppdaget bloggen din.
    Det er tydelig at du har stått på det siste året :)
    Håper du er stolt av deg selv, for det har du all grunn til å være! Takk for at du inspirerer meg på min vei mot målet mitt :) Stå på videre!

    SvarSlett
  2. Oi, det var en hyggelig kommentar å få, Elise! :)

    Jeg har gjort mange forandringer det siste året og håper på å få lagt til enda flere gode vaner på veien.

    Jeg er stolt av meg selv, det må jeg si. Men jeg, som mange andre, glemmer noen ganger hvor langt man har kommet og hvor man faktisk startet. Trenger bare sånne kommentarer innimellom for å bli minnet på det :)

    Så hyggelig at du er innom bloggen min og det gleder meg enormt mye å kunne inspirere deg!! :)

    Takk for tilbakemeldingen og god påske!

    SvarSlett