Translate

tirsdag 5. mars 2013

Hva slags mat har jeg prioritert den siste måneden?


Denne måneden har jeg fokusert på å få i meg en god frokost, mellommåltid og en relativ "stor" lunsj. Problemet jeg har hatt tidligere er at på dagtid spiser jeg for lite og må da til middag og kvelds spise en del mat for å få i meg nok kalorier.

Den typiske frokosten min har som regel bestått av 1 stk proteinvaffel med en liten skive lettere brunost på.
Det er også det jeg knasker på mellom lunsj og middag. Fyller magen veldig godt og gjør at jeg ikke blir så veldig sulten.

Dette er den jeg bruker:

  På Sunkost kostet den 199,- og jeg tror du får litt over 26 vaffel-plater ute av den.


Jeg pleier å ha et par dråper med Stevia vaniljedråper oppi og litt kardemomme. Da blir det en god ettersmak av hveteboller :)

I 1 sånn er det ca 130 kalorier og det er ikke ille. 
Pluss det smaker veldig godt!

Jeg pleier å lage det kvelden før, så slipper jeg å gjøre det på morgningen før jeg drar på jobb.

Til lunsj blir det som oftest et beger med mager cottage cheese og et lite beger med 
yoplait dobbel 0,0%yoghurt.
Det tilsvarer totalt litt under 300 kalorier, en god og proteinrik lunsj.

De ukene jeg er dårlig på å spise fisk skal jeg prøve å byttet ut denne lunsjen med 100 gram King Oscar's makrell i tomat og 2 stk Rugsprø knekkebrød. Dette er fordi jeg vet at omega 3 er bra for kropp og sjel, men noen ganger går det litt i glemmeboka :)

Må også legge til at grunnen til at jeg spiser såpass mye proteinrik mat er fordi jeg ikke spiser så mye kjøtt. Jeg er ikke vegetarianer, men syns bare ikke kjøtt smaker så veldig godt og har ingen planer om å tvinge det i meg heller ;)
Pluss at man er lenger mett av proteiner, noe som gjør at det ikke blir så mye småspising mellom hovedmåltidene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar