Translate

søndag 10. mars 2013

Lørdagskos og storinnkjøp for den kommende uka

I går var jeg på Rema 1000 og handlet inn en del for uka som kommer. Og jaggu fikk jeg ikke mye for pengene :) 
Et lite tips: bruker du mye Cottage cheese lønner det seg å kjøpe dette hos Rema 1000. Per boks er prisen 14,- , mens andre plasser jeg har vært tidligere koster det opptil 25,-!


Jeg fikk alt dette for 500,- :)

Testet ut en ny yoghurt fra Synnøve Finden, den var veldig god og grei som et mellommåltid




Måtte også en tur på Sunkost for å kjøpe mer proteinpannekakemiks som jeg bruker til frokost, endte opp med litt mer ja enn det ja ;)









Grunnen til innkjøpet av alt dette nye og litt ukjente er dette:




Endelig kom boka mi! Den har vært utsolgt et par uker fra Tanum, men på fredag var den kommet til postkontoret mit :)
Det er en bok med oppskrifter på proteinrik mat og informasjon og tips til styrketrening.
Forfatteren er Kristine Weber og hun vet heldigvis hva hun snakker om. Hun har også en blogg, den finner du her.
Jeg ble jo selvfølgelig oppslukt i dessertoppskriftene (mmmm......søtt....) og det er derfor jeg har kjøpt inn disse forskjellige tingene. Gleder meg til å prøve det ut ved en senere anledning :) Dette er mat som er bra for blodsukkeret og som ikke er så ille på kalorier. I <3 it!

*

Når vi kom hjem og hadde pakket ut var det tid for en date med tredemølla og det ble 40 min totalt, for det meste med 10%  stigning. I bakgrunnen rullet The Biggest loser, herlig :)

Til lunsj ble det, tro det eller ei, proteinpannekaker.



Og til middag senere på kvelden ble det hjemmelagd burger av karbonadedeig, løk og chili på fiberrikt hamburgerbrød. Med ruccola, tomat, alfaspirer og løk :)



Og dessert, blåbær med vaniljekesam og en liten plate med melkesjokolade



2 kommentarer:

  1. Kan anbefale deg å sjekke ut iherb.com, så slipper du å ende opp med tom lommebok pga prisene på helsekostbutikkene i Norge ;)

    Billige varer(selvfølgelig finner du dyre ting der også) men sjekk ut den type produkter du bruker så finner du det sikkert billigere på iherb. Hold deg under kr200,- og pass på vekta per pakke så du kan velge den billigste frakten(tar som regel kun en uke selv om det står at det vil ta lengre tid). Fordel varene i flere bestillinger hvis du skal ha mye eller for å holde hver pakke under kr/kg-grensa.

    Selv skal jeg hente en pakke idag, og venter på lapp på pakke nr to. :)

    SvarSlett
  2. Har tittet litt der inne tidligere og vurderer å prøve å bestille noe derfra snart. Vet du sånn ca hva kursen ligger på? Er grensa for toll på 200,-?
    Hvilke produkter pleier du å bestille, noen du vil anbefale? :)

    SvarSlett