Translate

søndag 10. mars 2013

Kiel-turen

Vi dro med Color Line Magic fra 3-5 mars, og det ble en deilig og avslappende tur.

Litt diverse bilder fra turen:






 Litt innkjøp av forskjellige godsaker :)

 Tørrfisk...nam nam nam!


 I Kiel var det et fantastisk vær. Ikke noe tegn til snø, sørpe eller is!




 "Handlegaten"



 Hvis du som meg sliter med at øyenskyggen etter kort tid legger 
seg som en strek langs øyenlokket burde du prøve denne!
Jeg har testet den ut og det gjør at øyenskyggen holder seg 
perfekt nesten igjennom en hel arbeidsdag :)
Merket er Elizabeth Arden.


Og dette var været vi våknet til i Oslo.... 

Turen var veldig bra og spiste mye god mat, tapas-restauranten kan jeg anbefale på det sterkeste. 
Mye godbiter å velge immellom og hyggelige folk som jobber der.

Det eneste som ble ulempen iløpet av turen var det problemet med DnB sine bankkort og nettbank på mandag.
(Dette skjedde på turen tilbake til Oslo igjen, heldigvis!)
Vi skulle handle siste rest på taxfree`n for å slippe å gjøre det på morgningen, jeg fikk betalt uten problemer, men når samboeren skulle betale for sin del fikk han beskjed av dama i kassa at hun fikk opp en melding på skjermen at han var svartelistet! Herregud.... han som aldri har fått en betalingsvarsel engang..... svartelistet? Det er ikke akkurat den beskjed du har lyst på når du er på en båt midt på havet.
Jeg måtte ta dette på kortet mitt. Jeg har den gamle typen kort med den svarte stripa bak, mens han har det nye hvor denne stripa er fjernet. 
Vi gikk for å prøve i minibanken og se hva slags beskjed han fikk opp der, denne var selvfølgelig ute av drift.
Vi gikk i resepsjonen og han prøvde å ta ut penger der, men samme beskjeden kom opp..."Du er svartelistet"....!
Ja, hva nå, tenkte vi. Han prøvde å ringe kundeservice, men denne var også ute av drift pga problemer. Da skjønte vi ihvertfall at dette var et felles problem. 
Men vi turte ikke gjøre noe annet denne kvelden siden vi ikke hadde kontanter og vi visste ikke om kortet mitt ville streike etterhvert.

Det ble en rolig kveld på rommet, litt koselig kvalitetstid med kjæresten :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar