Translate

mandag 8. april 2013

Gode rutiner på plass

Jeg har på 1 måned trent styrke fast 3 ganger i uka: mandager, onsdager og fredager :)
Må gi meg selv en klapp på skulderen, endelig er rutinen inne!
Jeg har absolutt kjent en fremgang og har vel nesten doblet antall kilo jeg løfter, dytter eller presser :)
Føler meg generelt sterkere, føler kroppsholdningen har blitt bedre og det har blitt en automatikk å gå og trene disse dagene.
Alle dagene har ikke vært like motiverende eller like enkelt å få meg selv til å gjøre det, har jeg ikke bare unngått å diskutere med meg selv og bare gjort det. Og selv om jeg skulle ønske at det ble 1 time totalt hver gang har det ikke alltid blitt det. Dette er fordi at energien kanskje ikke har vært på topp eller at alt av utstyr/apparater har vært opptatt hele tiden og det blir et større ork å stå og vente på tur.
Men da har jeg f.eks etter 40 minutter heller brukt romaskinen eller elipse/tredemølla så det blir tilnærmet 1 time totalt.
Målet mitt fremover er at det skal være styrketrening fast 2-3 ganger i uka.

Etter nesten hver økt spiser jeg Sashimi med laks, avocado, ingefær, litt ris og wasabi. 
Dette er en god dose med Omega-3, som er bra for musklene 
etter trening (ikke spør meg hvorfor, men har lest det en del plasser).
Har også begynt å bestille en mindre meny (1/2 av den vanlige) som betyr at det blir halvparten av 
den vanlige prisen og halvparten av kaloriene :) Dette gjør det lettere og billigere å spise det 3 ganger i uka :)
Ingen dårlig samvittighet, og det gjør trening og middag hakket lettere å kombinere.
Blir mye fisk og cottage cheese hver uke, men det gjør meg ingenting. Så lenge jeg har fått lagd en god rutine på det og føler at jeg har litt kontroll på hva jeg spiser.
I tillegg har jeg lagd en liten deal med meg selv: brus kun i helgene (hvis det ikke er en spesiell anledning) og jeg lære meg å unne meg noe godt på lørdager. Den dårlige samvittigheten ovenfor "kosemat" kommer til å ta knekken på meg hvis jeg ikke lærer å slappe av litt i forhold til dette.

Har også begynt å registrere maten min på greteroede.no igjen og med engang fant jeg ut at inntaket 
av kalorier var for lite hver dag. Og frem mot ferien i slutten av juli skal jeg være mer bevisst på hva jeg putter i meg og være flink pike :)

2 kommentarer:

  1. Kan anbefale havregrøt med blant annet vanilje rismelk og mager cc etter styrketrening. Supert for musklene og super godt :) (så godt at jeg bruker det som dessert noen ganger også) Gøy å lese at du er i gang med rutiner både når det gjelder trening og kosthold. Du er blitt super flink!! :)

    SvarSlett
  2. Har lagd havregrøt til lunsj nå, blir spennende å se om jeg liker det... hehe
    Føles herlig å være inne i faste rutiner nå ja, gjør hverdagen litt lettere :)

    SvarSlett